JAC-Gestaltung
Main Menu

About

Designer Judith Anna Rüther (JAC) approaches her designs, teaching assignments and art work with determination and attention to detail. As well as her passion for design and typography JAC has always been interested in the threshold regions of her profession. The love of her profession and an intensive dialogue with her clients are prerequisites for providing excellent work. She proves this with clever visual images and unusual editorial designs.

Mindset

For JAC the client’s identity and the idea of the event are a yardstick for her design work – no matter whether it is for small companies or great cultural events. JAC helps her clients to bring out the message and character of their products and gives great content a significant shape. Above all the vision is predominant. Following this principle JAC creates precise designs that radiate personaility and get a clear message across.

Awards

2017 Type Directors Club Award

 

2017 HOW international Award

 

2017 German Design Award

 

2016 German Design Award Nominee (3x)

 

2016 Joseph Binder Award (Auszeichnung)

 

2016 iF Communication Design Award

 

2015 HOW international Award

 

2015 red dot Award

 

2014 Die schönsten deutschen Bücher (Longlist)

 

2006 DDC Nachwuchspreis

 

2006 red dot Award

Publications (Extracts)

Book »Design Origin Germany« victon:ary

 

Magazine »Novum. World of Graphic Design 07.16« 

 

Book »Typogaphy – Exploring the Limits« Sandu Publishing

 

Book »Left, Right, Up Down« Die Gestalten Verlag

 

Magazine »Page« 2016-04

 

Magazine »Slanted Magazine #3 – Handmade, Custom, Script«

 

Magaine »HOW – Spring 2016«

 

Magazine »Co & Co Magazin« black 2014 & yellow 2015 & black 2016

 

Blog Good Design Makes Me Happy

 

Site Design made in Germany:

Feinbaum, Urbanes Lernen – Zukunftslabor, Dreck – ein Apparat, Migration Matters, 

Westpassage

 

Site Fonts In Use

 

Site HOW Design

 

Blog Trend List

 

Blog Design Clever

 

Blog Visualgraph

 

Blog Designlovr.de

 

Contact

JAC-Gestaltung
Judith Anna Rüther
Huckarder Straße 12
44147 Dortmund

hello@jac-gestaltung.de

Mobile +49 179 509 17 96

Follow on facebook, instagrambehance, Pinterest

Impressum / Imprint

Anbieter gemäß §5 TMG und gleichzeitiger Verantwortlicher gemäß §55 RStV: Judith Anna Rüther

Umsatzsteuer-ID gem. §27a Umsatzsteuergesetz: DE262498384 

 

Urheber- und Leistungsschutzrechte
Die auf dieser Website veröffentlichten Inhalte unterliegen dem deutschen Urheber- und Leistungsschutzrecht. Jede vom deutschen Urheber- und Leistungsschutzrecht nicht zugelassene Verwertung bedarf der vorherigen schriftlichen Zustimmung des Anbieters oder jeweiligen Rechteinhabers.

 

Fotos: Hannes Woidich,
Fotos Wegeleitsystem »Rundlauf Bochum 2013«: Bande für Gestaltung

Multiple Memories

Visual Identity, Editorial Design

Multiple Memories. Zusammen leben heißt auch zusammen erinnern. Migration ist für die Zukunft der Gesellschaft so zentral wie sie es für ihre Geschichte war. Doch welche Rolle spielt Migration in der kollektiven Erinnerung? Entwickelt sich inzwischen eine trans/nationale Identität als Migrationsgesellschaft? Welche Erinnerungskulturen der Migration entstanden und entstehen und wie bedingen sie sich gegenseitig? Was wird vergessen? Das interdisziplinäre Zukunftslabor wirft einen kritischen Blick auf die Erinnerungskultur und Geschichtspolitik zur Migration in Museen, Gedenkstätten, Schulen, Gewerkschaften, Anti-Rassismus- und Migrant*innenorganisationen sowie in der Kunst. Die Hauptmerkmale des Themas sind in das Design der Veranstaltungskommunikation übertragen worden. Die Pfeile spiegeln die Bewegung der Migration wider, die in der Gesellschaft zu einem ständigen Wandel führt. Die Wortmarke besteht aus verschiedenen Farben und Fragmenten, die sich überlagern und ergänzen – Erinnerungsstücke, welche sich gemeinsam zu einem neuen Bild, einer neuen Farbe und einer neuen Identität zusammensetzen.

Multiple Memories. Living together also means remembering together. For the future of society migration is as central a concept now as it was for its history. But what role does migration play in collective remembering? Is there now a cross/national identity developing in a society of migration? What commemorative cultures of migration have arisen and are now arising and how do they involve each other mutually? What is forgotten? The interdiciplinary laboratory of the future casts a critical glance at commemorative culture and historical politics of migration in museums, memorials, schools, trades unions, anti-racism and organisations of migrants as well as in art. The main characteristics of the topic has been transferred to the design of the event description. The arrows represent the movement of migration which results in a continuous change of society. The mark designation consists of various colours and fragments which are superimposed and complement each other – mementos that together form a new picture, a new colour and a new identity.