JAC-Gestaltung
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About

Designer Judith Anna Rüther (JAC) approaches her designs, teaching assignments and art work with determination and attention to detail. As well as her passion for design and typography JAC has always been interested in the threshold regions of her profession. The love of her profession and an intensive dialogue with her clients are prerequisites for providing excellent work. She proves this with clever visual images and unusual editorial designs.

Mindset

For JAC the client’s identity and the idea of the event are a yardstick for her design work – no matter whether it is for small companies or great cultural events. JAC helps her clients to bring out the message and character of their products and gives great content a significant shape. Above all the vision is predominant. Following this principle JAC creates precise designs that radiate personaility and get a clear message across.

Awards

2017 Type Directors Club Award

 

2017 HOW international Award

 

2017 German Design Award

 

2016 German Design Award Nominee (3x)

 

2016 Joseph Binder Award (Auszeichnung)

 

2016 iF Communication Design Award

 

2015 HOW international Award

 

2015 red dot Award

 

2014 Die schönsten deutschen Bücher (Longlist)

 

2006 DDC Nachwuchspreis

 

2006 red dot Award

Publications (Extracts)

Book »Design Origin Germany« victon:ary

 

Magazine »Novum. World of Graphic Design 07.16« 

 

Book »Typogaphy – Exploring the Limits« Sandu Publishing

 

Book »Left, Right, Up Down« Die Gestalten Verlag

 

Magazine »Page« 2016-04

 

Magazine »Slanted Magazine #3 – Handmade, Custom, Script«

 

Magaine »HOW – Spring 2016«

 

Magazine »Co & Co Magazin« black 2014 & yellow 2015 & black 2016

 

Blog Good Design Makes Me Happy

 

Site Design made in Germany:

Feinbaum, Urbanes Lernen – Zukunftslabor, Dreck – ein Apparat, Migration Matters, 

Westpassage

 

Site Fonts In Use

 

Site HOW Design

 

Blog Trend List

 

Blog Design Clever

 

Blog Visualgraph

 

Blog Designlovr.de

 

Contact

JAC-Gestaltung
Judith Anna Rüther
Huckarder Straße 12
44147 Dortmund

hello@jac-gestaltung.de

Mobile +49 179 509 17 96

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Impressum / Imprint

Anbieter gemäß §5 TMG und gleichzeitiger Verantwortlicher gemäß §55 RStV: Judith Anna Rüther

Umsatzsteuer-ID gem. §27a Umsatzsteuergesetz: DE262498384 

 

Urheber- und Leistungsschutzrechte
Die auf dieser Website veröffentlichten Inhalte unterliegen dem deutschen Urheber- und Leistungsschutzrecht. Jede vom deutschen Urheber- und Leistungsschutzrecht nicht zugelassene Verwertung bedarf der vorherigen schriftlichen Zustimmung des Anbieters oder jeweiligen Rechteinhabers.

 

Fotos: Hannes Woidich,
Fotos Wegeleitsystem »Rundlauf Bochum 2013«: Bande für Gestaltung

Barbara Breitenfellner
»Traum einer Ausstellung«

Editorial Design

Träume werden Wirklichkeit. Die Künstlerin Barbara Breitenfellner setzte diese Wunschvorstellung um, indem sie ihre Träume von Kunst und Ausstellungen mit ihren Installationen in die Realität transportiert. Genau an diesen Zusammenspiel der beiden Pole Traum und Realität setzt auch das Konzept für den Ausstellungskatalog an. Das Heft ist deutlich sichtbar in zwei Ebenen unterteilt. Atypisch ist das kleinere Heft mit dünnen Papier außen, innen schaut der große, mit dickem Papier gebundene Teil heraus. Das leichte Material symbolisiert den flüchtigen, aber doch alles umschließenden Traum. Assoziative Texte, unvollständige Bildausschnitte und typographische Details unterstreichen den schwer greifbaren Charakter eines Traumes. Mit festen Strukturen, schlichten und großformatigen Bildern der Ausstellungsräume bildet der Innenteil den Gegenpol, die ruhende Realität. Durch die sachliche und entschleunigte Präsentation eines Rundgangs kommen die Exponate in ihrer ganzen Stärke zur Geltung.

Dreams become reality. The artist Barbara Breitenfellner converted this idea of utopia by transferring her dreams of art and exhibitions to reality by means of her installations. The concept for the exhibition catalogue adds to precisely this interplaying of the two poles dream and reality. The programme is quite clearly divided into two levels. The smaller booklet is atypical with thin paper on the outside and from the inside the larger one, bound in thick paper, peeks out. The light material symbolises the dream that is fleeting, but yet embraces everything. Associative texts, incomplete picture cuttings and typographic details underline the hard-to-grasp character of a dream. With firm structures, simple and large-format pictures of the exhibition rooms the inner part forms the opposite pole, the recumbent reality. Using the objective and slowed down presentation of a circular walk the exhibits are shown with the strongest effect.